








Više od 45.000 žena besplatno obavilo preventivne mamografske preglede
„Roze oktobar“ posvećen je borbi protiv raka dojke, a ovog meseca obeležava se i poseban jubilej – pet godina otkako Grand kafa kroz svoju kampanju Hajde da imamo vremena za pregled i prepoznatljivi slogan „Ne gledaj u šolju, pregledaj se!“ podseća žene na važnost preventivnih pregleda. Kroz akciju besplatne mamografije, koju u okviru projekta sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja, do sada je pregledano više od 45.000 žena.
Ova prepoznatljiva inicijativa koju su podržale i poznate ličnosti iz našeg javnog života, poput pevačice Marije Šerifović, glumice Anđelke Prpić i atletičarke Ivane Španović, iz godine u godinu podseća žene da briga o zdravlju mora da bude prioritet. Zaštitno lice ovogodišnje kampanje je Marija Kilibarda, jedna od omiljenih TV voditeljki na domaćoj sceni, koja je pozvala sve pripadnice ženskog pola da izdvoje dragoceno vreme za pregled.
Radno vreme biće svakodnevno, od 9 do 18 časova, a očekuje se najveći odziv žena između 45 i 69 godina, koje u prethodne dve godine nisu radile mamografiju. Sam pregled traje deset minuta, jednostavan je i bezbolan, a rezultati se dobijaju u periodu od najviše tri nedelje. Od 2021. do 2024., mobilni mamograf „obišao” je nekoliko gradova i lokacija širom naše zemlje: Beograd, Zrenjanin, Aranđelovac, Veliko Gradište, Gornji Milanovac, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Knić, Čajetinu, Prijepolje Kosjerić, Despotovac, Sjenicu. Organizaciju, od snimanja do izdavanja rezultata, realizuje Institut „Dr Milan Jovanović Batut“.
U Srbiji godišnje oko 4.000 žena oboli od raka dojke, dok nažalost njih 1.600 izgubi život. Međutim, statistika pokazuje da je rak dojke, ukoliko se otkrije na vreme, izlečiv u više od 90% slučajeva. U prilog važnosti pravovremenih pregleda govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žena prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 16,9 оdstо. Zato je svaka žena koja ode na isti, simbol hrabrosti i uspeha ove kampanje.
Pet godina, hiljade priča, desetine hiljada pregleda – i jedno veliko zajedničko obećanje: da nijedna žena ne zaboravi da njeno zdravlje uvek treba da bude na prvom mestu. Zato, ne gledaj u šolju, pregledaj se!
Uz poruku „Ne gledaj u šolju, pregledaj se!“ nastavljamo da radimo na širenju svesti o prevenciji raka dojke i značaju rane dijagnostike. Od velikog značaja u tome su nam i prepoznatljive saradnje sa poznatim damama i svim našim partnerima. Zajednički cilj nam je da se što veći broj žena pregleda. Pozivamo ih da, kao što sa svojim prijateljima i dragim ljudima „skoče na kafu“, odvoje vreme i „skoče“ da urade i mamografski pregled, jer im to može spasiti život. Ponosni smo na činjenicu da je, u okviru ove kampanje, više od 45.000 žena do sada obavilo svoj pregled, što nam je jasan znak da zaista razumeju koliko je važna prevencija i kako prevencija može da im spasi život.
Mislite na sebe i sopstveno zdravlje, „skočite na pregled“ i uradite najvažniju sliku koja može značiti – život. Hajde da imamo vremena za pregled!
Video
Video
Video
Video
Video
Video
Video
Video